wróć

6-cylindrowy OM 656

Najmocniejszym w historii silnikiem wysokoprężnym zamontowanym w samochodach osobowych Mercedesa jest 6-cylindrowy OM 656 w układzie rzędowym. Silnik posiada m.in. dwustopniowy układ turbodoładowania i zastosowany po raz pierwszy system zmiennych faz rozrządu Camtronic. W jego konstrukcji połączono aluminiowy blok ze stalowymi tłokami oraz udoskonaloną powłokę cylindrów „Nanoslide”. W porównaniu z poprzednikiem, moc nowego silnika wzrosła do ponad 313 KM (230 kW) wobec oryginalnych 258 KM (190 kW), podczas gdy zużycie paliwa spadło o ponad 7 proc.

OM 656 został zaprojektowany z myślą o nowych normach emisyjnych: ograniczeniu zużycia paliwa i uzyskaniu niskiej emisji spalin. Elementy układu odpowiadającego za ich skuteczne oczyszczanie zamontowano bezpośrednio przy silniku – w rezultacie wytraca on mniej ciepła i ma lepsze warunki pracy. Efekt ten wzmacnia regulacja wałka rozrządu Camtronic, która pomaga w nagrzewaniu układu wydechowego bez wpływu na zużycie paliwa.

wróć