wróć

Mercedes-Benz liderem marek premium

W pierwszym półroczu 2017 r. Mercedes-Benz odnotował rekordowe wyniki sprzedaży nowych pojazdów. Do klientów trafiło ponad milion samochodów, co plasuje producenta na pozycji światowego lidera w klasie premium.

Mercedes-Benz zakończył w czerwcu najlepsze półrocze w skali polskiego i światowego rynku w historii firmy. Od stycznia do czerwca w naszym kraju zarejestrowano 6 838 nowych osobowych Mercedesów, a w drugim kwartale br. producent był liderem marek samochodów premium, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Mercedes-Benz niezmiennie zajmuje także pierwszą pozycję na rynku w skali globalnej. W czerwcu producent był najmocniejszą marką w swoim segmencie w rodzimych Niemczech, ale również we Włoszech, Francji, Belgii, Portugalii, Austrii, Korei Południowej, Japonii, Australii, USA, Kanadzie i Brazylii. Także w Europie Mercedes-Benz odnotował w pierwszym półroczu rekordowy wynik, sprzedając 484 120 samochodów, czyli o 8,9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Liderem w sprzedaży jednostkowej okazał się jednak region Azji i Pacyfiku, gdzie od stycznia do czerwca 2017 r. kupiono 438 710 nowych Mercedesów, czyli aż o 26,7% więcej niż w zeszłym roku. Rekordowe wyniki odnotowano również w USA, Kanadzie i Meksyku, gdzie sprzedano łącznie 193 399 samochodów.

Umacniając pozycję lidera na rynku, Mercedes-Benz wciąż dba o poszerzanie swojej oferty. W minionym półroczu wzmocnił ją nowy smart electric drive z napędem elektrycznym. W czerwcu rozpoczęły się już europejskie dostawy modelu z nadwoziem fortwo i forfour.

wróć