wróć

OM 651 – pierwszy 4-cylindrowy silnik diesla w limuzynie

W 2009 roku Mercedes po raz pierwszy w historii zastosował 4-cylindrowy silnik diesla w limuzynie klasy S. Był to silnik OM 651, wprowadzonych przez Mercedes-Benz w roku 2008. Silnik ten ustanowił nowe standardy w dziedzinie efektywności, zużycia paliwa, emisji spalin oraz płynnej pracy. Spełniał normy EURO V i docelowo EURO VI. OM 651 został zaprojektowany w ten sposób, aby z jednej pojemności można było wyprodukować silniki o różnych mocach i stosować je w autach zarówno tylno-, jaki i przednionapędowych. We wszystkich wersjach zastosowano czwartą generację wtryskiwaczy Common Rail, turbosprężarkę wysokiego i niskiego ciśnienia, udoskonalone komory spalania, zmienną geometrię turbiny oraz dwa wałki wyrównoważające Lanchestera, które w jednostce o pojemności 2143 cm3 zapewniają wyważoną kulturę pracy. 204-konna odmiana OM 651 DE 22 LA trafiła do dwóch przełomowych modeli Mercedesa. Pierwszym był S 250 CDI BlueEFFICIENCY (W 221 MOPF), który zapoczątkował stosowanie silników czterocylindrowych w tym segmencie samochodów. Drugi model to E 300 BlueTEC Hybrid (W 212), w którym po raz pierwszy połączono silnik wysokoprężny wyposażony w technologię BlueTEC z silnikiem elektrycznym.

 

wróć