„Girls GO Technology” wygrywa w konkursie PR Wings!

  • Po Brązowym Spinaczu, kolejna nagroda dla „Girls GO Technology” w branżowym plebiscycie!
  • Projekt Mercedes-Benz Manufacturing Poland, realizowany wspólnie z agencją Kawałek Świata – Media, zajął I miejsce w konkursie PR Wings, w kategorii PR korporacyjny.
  • W październiku rusza 4 edycja programu.

Kobiety nie są zainteresowane zawodami technicznymi nie dlatego, że radzą sobie w nich gorzej, ale dlatego, że – jak pokazują wcześniejsze edycje programu „Girls GO Technology” – młode dziewczyny w szkołach średnich, poza wielkimi miastami nie mają żadnych sensownych i wartościowych wzorców edukacyjnych czy zawodowych. Tylko świadome działania rozwojowe mogą poszerzyć perspektywy i ambicje uczennic. Kobiecy potencjał czeka na „księcia z bajki”, który go rozbudzi. Mercedes-Benz Manufacturing Poland wcielił się w tę rolę i został doceniony. Projekt „Girls GO Technology” zyskał uznanie Kapituły konkursu PR Wings, przyznano mu pierwsze miejsce w kategorii PR korporacyjny.

Konkurs PR Wings promuje profesjonalne, etyczne i wyróżniające się praktyki z zakresu public relations i komunikacji. Organizatorem plebiscytu jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), w tym roku odbyła się jego pierwsza edycja. Na uroczystej gali, podczas Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie, wręczono statuetki w 12 kategoriach.

W styczniu 2021 r. projekt „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, został nagrodzony Brązowym Spinaczem w konkursie „Złote Spinacze” organizowanym przez Związek Firm Public Relations.

O Programie

„Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” to cykl spotkań, adresowanych do uczennic szkół średnich z powiatu jaworskiego, których celem jest przybliżenie im nauk matematycznych, technicznych i inżynierii. Powstał w 2018 roku z inicjatywy Mercedes-Benz Manufacturing Poland z myślą o tym, by zaszczepiać w młodych kobietach przekonanie, że technologia jest przyjazna i może być doskonałym pomysłem na przyszłe zawodowe życie. W październiku br. staruje czwarta edycja programu.

Dlaczego dziewczyny stronią, wręcz boją się technologii? Dlaczego nie myślą o ciekawej i dobrze płatnej pracy w nowoczesnym przemyśle? STEM, czyli kierunki techniczne stanowią szczególne pole walki ze stereotypami. Z jednej strony pokutuje założenie, że „to nie dla kobiet”, z drugiej zaś coraz większe zmiany w statystykach zatrudnienia dowodzą, że w branży szybko ich przybywa. – mówi Ewa Łabno-Falęcka, szefowa komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz. – W Jaworze działają dwie ultranowoczesne fabryki Mercedesa, produkujące silniki spalinowe i baterie elektryczne do samochodów osobowych. W tej chwili pracuje tu już ponad 1300 osób, z czego 40% to kobiety.– dodaje.

Dziewczyny z programu „Girls GO Technology” biorą udział w serii warsztatów, w których prowadzący – eksperci z różnych dziedzin motywują je do doświadczenia czym jest technologia i jak wpływa na codzienne życie każdego człowieka. Zajęcia pomagają uczennicom odkryć swój potencjał i mają na celu wspierać je w określeniu własnych mocnych stron.

Pokazujemy, że technologia, nauki techniczne, inżynieria, programowanie czy IT, częściej określane jako zainteresowania typowo męskie, mogą już teraz stać się ich szansą na sukces – obszarem ich zainteresowania, kierunkiem studiów i pracą. – podkreśla Ewa-Łabo-Falęcka.

Stałymi Partnerami projektu są: Siemens Polska, WSSE „INVEST-PARK”, Klaster Edukacyjny Invest in EDU i Randstad Polska.

1. logo PR Wings statuetka
wróć