Mercedes-Benz: wzrost sprzedaży na świecie i lider segmentu premium w Polsce

Pod względem sprzedażowym 2019 rok był dla Mercedes-Benz dziewiątym rekordowym rokiem z rzędu – producent dostarczył wówczas na całym świecie 2 339 562 samochody, uzyskując 1,3% wzrostu. Jednocześnie po raz czwarty z rzędu zajął pozycję lidera wśród marek aut luksusowych. Na wszystkich trzech głównych rynkach zbytu –w Chinach, Niemczech i USA – marka spod znaku trójramiennej gwiazdy „przebiła” wysokie poziomy liczby dostaw z poprzedniego roku. Głównym motorem wzrostu pozostały Chiny, największy pojedynczy rynek Mercedesa, z wynikiem 693 443 egzemplarzy, co stanowi wzrost r/r o 6,2% i nowy roczny rekordowy. Zeszłoroczna ofensywa modelowa, która łącznie objęła więcej niż 10 nowych lub zmodernizowanych modeli, doprowadziła do znacznego zwiększenia sprzedaży jednostkowej, szczególnie samochodów kompaktowych oraz SUV-ów, i przyczyniła się do wypracowania ogólnego wzrostu sprzedaży.

  • W ubiegłym roku Mercedes-Benz dostarczył 2 339 562 samochody, uzyskując najwyższy roczny wolumen sprzedaży w historii firmy (+1,3%) w trudnych warunkach dla branży motoryzacyjnej
  • W 2019 r. oddział Mercedes-Benz Cars przekazał klientom 2 456 343 samochody marek Mercedes-Benz i smart – to nowy roczny rekord (+0,7%)
  • Przekraczając po raz pierwszy granicę 600 000 aut osobowych sprzedanych od października do grudnia 2019 r. , Mercedes-Benz zamknął najlepszy swój kwartał pod względem sprzedaży(614 319 szt., +3,2%)
  • Od 2016 r. Mercedes-Benz pozostaje numerem 1 wśród marek samochodów luksusowych, a w ubiegłym roku po raz kolejny potwierdził swoją pozycję
  • Na wszystkich trzech głównych rynkach zbytu – w Chinach, Niemczech i USA – marka spod znaku trójramiennej gwiazdy zdołała zwiększyć sprzedaż jednostkową rok do roku. Chiny, jako największy z pojedynczych rynków, pozostają głównym motorem napędowym sprzedaży z 6,2-proc. wzrostem i nowym rekordem za cały rok
  • „Dziewiąty rekordowy rok z rzędu raz jeszcze podkreśla silny popyt na samochody Mercedes-Benz, nawet w obliczu daleko idących zmian w krajobrazie mobilności. Co więcej, Mercedes-Benz nadal jest zdecydowanie numerem 1 na rynku aut luksusowych – co dowodzi, jak cenna jest nasza marka” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG.

Cały artykuł dostępny tutaj.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC Limousine, denimblau;Kraftstoffverbrauch kombiniert 7,3-7,2 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert 167-164 g/km*

Mercedes-AMG A 35 4MATIC Saloon, denim blue;Combined fuel consumption 7.3-7.2 l/100 km; combined CO2 emissions 167-164 g/km*
wróć