Na zakończonych niedawno targach motoryzacyjnych w Genewie Mercedes-Benz zaprezentował dwa przedprodukcyjne modele – wysokoprężne hybrydy plug-in Klasy C i Klasy E. W samochodach tych połączono najnowocześniejszy silnik Diesla z hybrydową przekładnią 9G-TRONIC. Właśnie ten silnik będzie produkowany w powstającej fabryce w Jaworze. Czterocylindrowa jednostka OM 654 charakteryzuje się ultranowoczesną konstrukcją, zapewniającą zupełnie nowy poziom efektywności. Jest pierwszym, zastosowanym w autach osobowych, silnikiem Diesla ze stopniowaną komorą spalania. Połączono w nim aluminiowy blok i stalowe tłoki oraz udoskonalono powłokę ścianek cylindrów NANOSLIDE®, co pozwoliło na zredukowanie tarcia wewnętrznego o ok. 25%. Nowy motor ma mniejsze wymiary od swojego poprzednika i korzysta z czwartej generacji wtrysku common rail pod ciśnieniem dochodzącym do 2050 barów.
Uruchomienie produkcji silników OM 654 w Jaworze jest planowane na koniec pierwszej połowy 2019 roku. Linie produkcyjne i montażowe fabryki będą pracować w najnowszym systemie AGIPRO, umożliwiającym szybkie i elastyczne dostosowanie produkcji do bieżącego zapotrzebowania.
Zdjęcia: Mercedes-Benz Polska