Poczta Polska i Mercedes-Benz Polska razem dla rozwoju elektromobilności

14 lutego 2019 roku 5 pojazdów elektrycznych eVito trafiło do eksploatacji Poczty Polskiej. Kluczyki do samochodów z rąk René Achingera, dyrektora Mercedes-Benz Vans Polska, oraz Rafał Merka, prezesa zarządu Athlon Car Lease Polska, odebrał Paweł Przychodzeń, członek zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska jest jednym z kluczowych europejskich klientów Daimler AG, który weźmie udział w projekcie Lighthouse Customers, mającym na celu włączenie firm użytkujących pojazdy Mercedes-Benz w proces tworzenia i udoskonalania rozwiązań dla flot elektrycznych. W ramach projektu wybrani klienci będą będą testować eVito w codziennej eksploatacji. Test w Poczcie Polskiej odbędzie się dzięki współpracy Mercedes-Benz Polska oraz Athlon Car Lease Polska i potrwa trzy miesiące. Samochody będą użytkowane w pięciu kluczowych punktach logistycznych Poczty Polskiej: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zabrzu i Komornikach k. Poznania. Koszty przeszkolenia kierowców w zakresie jazdy samochodami elektrycznymi pokryje Mercedes-Benz Polska.

Współpraca na rzecz rozwoju elektromobilności

– Bardzo się cieszymy, że Poczta Polska dołączyła do wybranego grona kluczowych europejskich klientów Daimler AG i dzięki testowi eVito włączy się w projekt eDrive@VANs, który ma na celu szybki rozwój floty elektrycznej Mercedes-Benz – powiedział podczas przekazania pojazdów Rene Achinger, dyrektor Mercedes-Benz Vans. – Wdrożenie strategii eDrive@VANs opiera się na pięciu filarach: kompleksowym ekosystemie, dopasowaniu do branży, komercyjnej opłacalności oraz współpracy z klientami i transferze technologii pomiędzy różnymi działami rozwoju produktów i usług. Daimler AG zaprosił Pocztę Polską, podobnie jak innych europejskich klientów, do udziału w projekcie w ramach współtworzenia i udoskonalania rozwiązań, które sprawią, że nasza flota elektryczna będzie maksymalnie opłacalna komercyjnie i funkcjonalna. Tylko w bezpośredniej, codziennej eksploatacji klienta jesteśmy w stanie przetestować wszystkie aspekty związane z pracą eVito i odkryć, co należy jeszcze poprawić. Jestem przekonany, że trzymiesięczna eksploatacja tych pojazdów przez Pocztę Polską, oprócz korzyści dla środowiska, udowodni ich efektywność i funkcjonalność biznesową.

Pojazd na miarę potrzeb

eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh posiada zasięg około 150 kilometrów. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin, a moc 84 kW (114KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny od pierwszego wciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniają dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość, dostępna opcjonalnie, to 120 km/h., co pozwala na swobodne użytkowanie zarówno w obszarze miasta, jak i poza nim.

Pojazdy eVito przekazane do użytkowania w Poczcie Polskiej mają całkowitą długość wynoszącą 5140 mm, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i maksymalną objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg.

Długoterminowym celem strategii eDrive@VANs koncernu Daimler jest wyposażenie w napędy elektryczne pełnej gamy pojazdów dostawczych Mercedes-Benz. Obecnie dostępny jest już eVito, w tym roku dołączy do niego eSprinter, a w dalszej kolejności eCitan.

Pod względem wolumenu sprzedaży pojazdów elektrycznym Polska zajmuje 15. miejsce w Unii Europejskiej. I choć sprzedaż takich pojazdów rośnie (w 2018 roku o ok. 22 proc.), to aby zbliżyć się do średniej europejskiej, potrzebna jest zmiana świadomości na temat elektrycznej mobilności, a przede wszystkim zniesienie barier finansowych i infrastrukturalnych. Kompleksowy ekosystem, uwzględniający koszty eksploatacji, infrastrukturę firmy i powiązane usługi, jaki oferuje eVito jest odpowiedzią na tę właśnie potrzebę.